Home

10. Quality and Safety of Products

As a manufacturer of consumer goods, Hyundai has a duty to ensure that its products meet all legal requirements regarding quality and safety. Hyundai employees must ensure that they follow all quality and safety policies, processes and standards and immediately inform their manager if they are aware of or believe there is a quality or safety issue in our products.

In Pratice:

Allowed:

  • Where appropriate, make sure you are familiar with the policies and the technical specifications for the company’s products;

  • Talk to your management about any concerns about potential or actual changes in the quality of a product as soon as possible;

  • Do check that any packaging containing goods complies with the necessary standards of Hyundai and legal requirements regarding packaging and labeling.

Not allowed:

  • Do not ignore any actual or potential issues regarding product safety or quality. Report any issues to your line manager/supervisor as soon as possible;

  • When appropriate, do not forget to check that all documentation relating to quality compliance and all quality checks have been completed;

  • Do not use chemicals, raw materials or parts unless you are sure that they meet Hyundai’s quality standards and have been previously approved;

  • Do not ignore actual or potential issues to increase volume or speed of your work. All the verifications, validations and process must be followed to ensure work efficiency, product quality and a safe and healthy workplace.

Prezada Família Hyundai,

Nossas ações, individuais e coletivas, são cruciais para que a Hyundai mantenha sua excelência e compromisso em produzir os melhores veículos, oferecer as mais modernas soluções em mobilidade e prover o melhor atendimento aos nossos clientes.
Para abraçar e reforçar este compromisso, criamos a mentalidade de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, em que todos são responsáveis pelos resultados da empresa, não só em termos de lucratividade,mas de valores éticos e de integridade, visando a longevidade e a prosperidade da presença da Hyundai nos mercados do Brasil e das Américas Central e do Sul.

E é com este espírito de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, que tenho a satisfação de apresentar a nova versão do nosso Código de Ética e Conduta da HMCSA, um dos principais pilares que sustenta nosso Programa de Ética e Compliance.
Todos nós, colaboradores, concessionárias, fornecedores, prestadores de serviço e demais parceiros de negócios da Hyundai, temos que estar fortemente comprometidos em seguir os princípios deste Código de Ética e Conduta e usá-lo como guia para as nossas ações e decisões em nome e em benefício de nossa empresa e da marca Hyundai

Contamos com a colaboração de cada um de vocês para juntos, como um único time e com uma única voz, agirmos em unidade para alcançarmos nossos objetivos, sempre seguindo os mais elevados padrões de ética e integridade!
Obrigado

 

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *