Home

8. Protection of Company Assets and Resources

Hyundai employees must take care of the Company’s tangible and intangible assets against undue, inadequate, illegal or harmful use as well as loss or theft.

Tangible assets are those that can be seen and touched, such as office supplies, computers, cell phones, vehicles, real estate, tools and production material.

Intangible assets are goods that have no material existence and which we cannot touch but possess economic value such as our brand and our intellectual property.

Unless expressly provided in specific internal policies, the assets of the company should be used only as working tools and it is prohibited to use them for personal purposes

Any and all intellectual production that Hyundai employees design, create and/or formulate due to the exercise of their work, or that, in order to create or formulate such intellectual product, they have used resources, data, equipment, assets or the facilities of the company, belong to Hyundai, and the inventor will have no economic rights over them, with exception of moral rights and contractual provision stating otherwise.

Intellectual property are the inventions, literary and artistic works, symbols, names, images, designs and models used by commerce, regardless of registration.

The employees must inform the direct leadership, in writing, of all the ideas, discoveries, improvements and inventions of his/her/them that have been, or that will be produced with resources and in the facilities of Hyundai.

In Pratice:

Allowed:

  • Act with integrity and responsibility regarding the use and guard of Hyundai‘s assets;

  • Use the company’s resources and assets (vehicles, cell phones, computers, etc) in strict compliance with Hyundai’s internal policies and applicable laws;

Not allowed:

  • Do not destroy or damage Hyundai’s movable goods and real estate;

  • Do not unduly take for private use or use by third parties any materials, equipment, tools, vehicles and other assets of Hyundai, unless otherwise authorized in specific internal policies.

Prezada Família Hyundai,

Nossas ações, individuais e coletivas, são cruciais para que a Hyundai mantenha sua excelência e compromisso em produzir os melhores veículos, oferecer as mais modernas soluções em mobilidade e prover o melhor atendimento aos nossos clientes.
Para abraçar e reforçar este compromisso, criamos a mentalidade de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, em que todos são responsáveis pelos resultados da empresa, não só em termos de lucratividade,mas de valores éticos e de integridade, visando a longevidade e a prosperidade da presença da Hyundai nos mercados do Brasil e das Américas Central e do Sul.

E é com este espírito de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, que tenho a satisfação de apresentar a nova versão do nosso Código de Ética e Conduta da HMCSA, um dos principais pilares que sustenta nosso Programa de Ética e Compliance.
Todos nós, colaboradores, concessionárias, fornecedores, prestadores de serviço e demais parceiros de negócios da Hyundai, temos que estar fortemente comprometidos em seguir os princípios deste Código de Ética e Conduta e usá-lo como guia para as nossas ações e decisões em nome e em benefício de nossa empresa e da marca Hyundai

Contamos com a colaboração de cada um de vocês para juntos, como um único time e com uma única voz, agirmos em unidade para alcançarmos nossos objetivos, sempre seguindo os mais elevados padrões de ética e integridade!
Obrigado

 

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *