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22. Denunciation Channel

Hyundai’s employees, service providers, business partners and consumers who identifies any practice or act that is contrary to this Code of Ethics and Conduct must communicate the company through our official denunciation channel, called Ethics Line, through the following means.

E-mail to ethicsline@hyundai-brasil.com in which the whistleblower is free to write the complaint and may attach any evidence related to it.

On-line form available in Portuguese and English in our website at https://www.Hyundai.com.br/aHyundai/eticaecompliance/

By telephone Ethics Hotline – 0800-Hyundai (4986324). The whistleblower has access to an ARU (Automatic Response Unit) available in two languages: Portuguese and English.

Your registration will take place in two phases; the first to point out those involved in the complaint and, at the end, the whistleblower should record a message up to 5 minutes, with more details about the denunciation.

The confidentiality and anonymity is guaranteed to all involved in the denunciation, regardless if the whistleblower has identified himself/ herself or not in the denunciation.

Hyundai employees should fully cooperate with investigations of misconducts by the Compliance Team or Employee Relations Department.

Retaliation, punishment or any other acts shall not be tolerated:

a) any kind of bad use of Ethics Line Channel with the intent to offend and/or damage the reputation of other employees or third parties.

b) against people who:

(1) report legitimate concerns, complaints, denunciations, breach of the law, the Code of Ethics and Conduct and other Hyundai internal policies; or

(2) who cooperates with an internal investigation.

Prezada Família Hyundai,

Nossas ações, individuais e coletivas, são cruciais para que a Hyundai mantenha sua excelência e compromisso em produzir os melhores veículos, oferecer as mais modernas soluções em mobilidade e prover o melhor atendimento aos nossos clientes.
Para abraçar e reforçar este compromisso, criamos a mentalidade de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, em que todos são responsáveis pelos resultados da empresa, não só em termos de lucratividade,mas de valores éticos e de integridade, visando a longevidade e a prosperidade da presença da Hyundai nos mercados do Brasil e das Américas Central e do Sul.

E é com este espírito de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, que tenho a satisfação de apresentar a nova versão do nosso Código de Ética e Conduta da HMCSA, um dos principais pilares que sustenta nosso Programa de Ética e Compliance.
Todos nós, colaboradores, concessionárias, fornecedores, prestadores de serviço e demais parceiros de negócios da Hyundai, temos que estar fortemente comprometidos em seguir os princípios deste Código de Ética e Conduta e usá-lo como guia para as nossas ações e decisões em nome e em benefício de nossa empresa e da marca Hyundai

Contamos com a colaboração de cada um de vocês para juntos, como um único time e com uma única voz, agirmos em unidade para alcançarmos nossos objetivos, sempre seguindo os mais elevados padrões de ética e integridade!
Obrigado

 

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