Home

18. Antitrust

Hyundai conducts its business in order to ensure free competition and free enterprise, condemning the practice of acts harmful to competition such as cartel formation or any other acts aimed at limiting, distorting or harming the free market.

All suppliers, service providers and dealers of Hyundai shall expressly oblige themselves, by means of a contractual clause, to follow the Antitrust Law provisions (Law number 12.529 / 11) and its respective regulations.

In Pratice:

Allowed:

  • Discuss with competitors only general industry-wide matters, but never commercially sensitive information, such as price fixing, market division, production and sales strategies and standardization of conducts;

  • Compete fairly for participation in the market and conduct business observing the highest ethical standards;

  • Think carefully about any information you give to customers or dealers;

  • When making a benchmark make sure that the information to be exchanged is not commercially sensitive;

  • Contact the Ethics and Compliance team if you are in doubt as to whether certain behavior could infringe competition law.

Not Allowed:

  • Do not discuss, provide or receive commercially sensitive information, or address price and discount fixing, market and/or customer division, production and sales strategies, standardization of conducts or exchange of other commercially sensitive information;

  • Do not improperly obtain information from competitors, partners or any other organizations, or use or disclose information obtained illegally;

  • Do not deal with matters or practice acts intended to limit, distort or in any way harm free competition or free enterprise;

  • Do not list, appoint or rank suppliers with illegal purposes;

  • Do not draw up or make joint market strategies;

  • Do not plan to boycott nor boycotting suppliers and / or competitors;

  • Do not discuss participation in bids.

  • Never offer an unfair advantage to a competing bidder;

  • Never practice any conduct that may be considered fraud in bids and contracts with national or foreign governments.

Prezada Família Hyundai,

Nossas ações, individuais e coletivas, são cruciais para que a Hyundai mantenha sua excelência e compromisso em produzir os melhores veículos, oferecer as mais modernas soluções em mobilidade e prover o melhor atendimento aos nossos clientes.
Para abraçar e reforçar este compromisso, criamos a mentalidade de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, em que todos são responsáveis pelos resultados da empresa, não só em termos de lucratividade,mas de valores éticos e de integridade, visando a longevidade e a prosperidade da presença da Hyundai nos mercados do Brasil e das Américas Central e do Sul.

E é com este espírito de UM SÓ TIME, UMA SÓ VOZ, que tenho a satisfação de apresentar a nova versão do nosso Código de Ética e Conduta da HMCSA, um dos principais pilares que sustenta nosso Programa de Ética e Compliance.
Todos nós, colaboradores, concessionárias, fornecedores, prestadores de serviço e demais parceiros de negócios da Hyundai, temos que estar fortemente comprometidos em seguir os princípios deste Código de Ética e Conduta e usá-lo como guia para as nossas ações e decisões em nome e em benefício de nossa empresa e da marca Hyundai

Contamos com a colaboração de cada um de vocês para juntos, como um único time e com uma única voz, agirmos em unidade para alcançarmos nossos objetivos, sempre seguindo os mais elevados padrões de ética e integridade!
Obrigado

 

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *